Baran Z. (1998) Wieloaspektowość fenomenu zabawy dziecięcej [w:] Duraj- Nowakowa K., Muchacka B., Funkcje zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wyd. Naukowe WSP
Baum E. (2008) Terapia zajęciowa, wyd. Fraszka Edukacyjna, Warszawa
Bombol M, Dąbrowska A.(2003), Czas wolny. Konsument. Rynek. Marketing. wyd. Liber, Warszawa
Borzyszkowska H.(1987) Nauczanie dzieci upośledzonych umysłowo w klasach specjalnych, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa
Borzyszkowska H. (1988) Dziecko upośledzone w rodzinie [w:] Hulek A. Pedagogika rewalidacyjna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszewa
Borzyszkowska H. (1993) Upośledzenie- Rewalidacja dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo [w:] Pomykało W. (1993) Encyklopedia pedagogiczna, wyd. Innowacja, Warszawa
Cytowska B. (2002), Drogi edukacyjne dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, Wyd. IPUW, Wrocław
Czajka S.(1979), Z problemów czasu wolnego, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa
Gałkowski T., Kiwerski J (1986) Encyklopedyczny słownik rehabilitacji, PZWL, Warszawa
Gajdzica Z. (2007), Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice
Goriszowski W.(2006) Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych wyd. Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP wyd. I, Warszawa
Guzy- Steinke H. (2005) Kompetencje społeczne osób starszych z perspektywy mieszkańców [w:] Brągiel J., Sikory J. Praca socjalna wobec rzeczywistych i potencjalnych zagrożeń człowieka, wyd. Uniwersytetu opolskiego, Opole
Jończyk J. (2001), Prawo zabezpieczenia społecznego: ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, bezrobocie i pomoc społeczna, Kantor wydawniczy Zakamycze, Kraków
Kamiński A. (1965) Czas wolny i jego problematyka społeczno- wychowawcza, wyd. Ossoliceum, Wrocław
Kirejczyk K. (1978) Oligofrenopedagogika, WSPS, Warszawa
Kirejczyk K. (1981), Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa
Kostrzewski J., Wald I., (1981) Podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym [w:] Kirejczyk K. ,Upośledzenie umysłowe- pedagogika, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa
Kościelska M. (1995) Oblicza upośledzenia, PWN, Warszawa
Kozaczuk L. (1995) Terapia zajęciowa w Domach Pomocy Społecznej- przewodnik metodyczny, wyd. Interart, Warszawa
Kurcz A. (2003) Pomoc społeczna. Teoria i praktyka. Praca specjalna, tom III [w:] Marzec- Holka , wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz
Lalak D., Pilch T.(1999), Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Warszawa
Lausch-Żuk J. (1998) Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym [w:] Dykcik W. Pedagogika specjalna, wyd. UAM, Poznań
Leszczyńska- Rejchert A. (2006) Człowiek starszy i jego wspomaganie- w stronę pedagogiki starości, wyd. UWM, Olsztyn
Łobocki M.(1978) Metody badań pedagogicznych, Warszawa
Łobocki M.(1999) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, wyd. Impuls, Kraków
Milczarek A. (2007) Działania DPS w łagodzeniu samotności ludzi w podeszłym wieku [w:] www.dps.pl
Minczakiewicz E.(1997), Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia, wyd. Naukowe WSP, Kraków
Minczakiewicz E.( 2006), Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno- społecznym dzieci o zróżnicowanych i możliwościach, wyd. Impuls, Kraków
Okoń W.(2004) Nowy słownik pedagogiczny wyd. Żak, Warszawa
Olech A., Łuczyńska M.(2005) Pomoc społeczna [w:] Śnieciński J. M. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, tom IV, wyd. Żak, Warszawa
Pięta J. (2004) Pedagogika czasu wolnego, wyd. Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa
Pilch T., Bauman T. (2001) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe wyd. Żak, Warszawa
Ploch L. (1992) Jak organizować czas wolny dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa
Przecławski K.(1993), Czas wolny [w:] Pomykało W., Encyklopedia pedagogiczna, wyd. Innowacja, Warszawa
Sękowska Z.(2001) Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa
Sowa J. (1997) Pedagogika specjalna w zarysie, wyd. Fosze, Rzeszów
Szatur- Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M. (2006) Podstawy gerontologii społecznej, wyd. ASPRA- JR, Warszawa
Szluz B. (2006), Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Szumlicz J. ( 1989) Instytucjonalne formy pomocy społecznej, Warszawa
Tarkowski Z, Jurkiewicz C. (1997) Skala aktywności i strategie aktywizacji mieszkańca domu pomocy społecznej. Podręcznik, wyd. Fundacji ORATOR, Lublin
Tarkowski Z. (1998) Zarządzanie i kierowanie Domem Pomocy Społecznej. Teoria, badania, praktyka, ćwiczenia, wyd. Fundacji „Orator”, Lublin
Wyczesany J.(1999) Pedagogika upośledzonych umysłowo. Wybrane zagadnienia wydanie II, wyd. Impuls, Kraków
Wyczesany J. (2005) Pedagogika upośledzonych umysłowo. Wybrane zagadnienia wydanie V, wyd. Impuls, Kraków
Wyczesany J. (2005) Jakość życia mieszkańców domu pomocy społecznej [w:] Janiszewska- Nieścioruk Z. Sfery życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, wyd. Impuls, Kraków
Wroczyński R. (1976) Pedagogika społeczna, wyd. PWN, Warszawa
Rozdział II, § 2, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej
Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży
Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 w sprawie domów pomocy społecznej § 5.1.
www.bip.dps.powiatmysliborski.pl - data wyświetlenia maj 2009
www.dps.pl - data wyświetlenia maj 2007
www.felix.przemysl.opoka.org.pl - data wyświetlenia maj 2009
www.znin.pl - maj 2009
www.polki.com.pl – maj 2009
Fajna strona http://www.rpdent.pl/
skomentowano: 2015-11-03 08:17:08 przez: JA
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.